DR PEPPER’S ACADEMY

Jak marka napojów gazowanych może wzmocnić swoją pozycję w świecie e-sportu? Jak wprowadzić fanów w świat marki i zwiększyć zaangażowanie konsumentów?

Kampania prowadzona pod nazwą Dr Pepper’s Academy skierowana była do wymagającej grupy docelowej: ludzi zafascynowanych światem e-sportu; zawodników, którzy chcą poczuć smak rozgrywek na najwyższym poziomie i na własnej skórze doświadczyć emocji związanych z grą na dużym turnieju. Jej celem było znalezienie młodych i utalentowanych graczy CS:GO oraz stworzenie drużyny Dr Peppera, która będzie odnosiła sukcesy na scenie gamingowej i tym samym promowała markę wśród grupy docelowej.

Na specjalnie przygotowanej stronie, każdy miał możliwość wysłania swojego zgłoszenia, które miało zawierać: demo gry oraz uzasadnienie, dlaczego to właśnie tego gracza powinniśmy wybrać. Zależało nam na zrekrutowaniu najlepszych.

 

🔥Złap szansę na miejsce w Dr Pepper’s Academy! 😎🔥Wystarczy, że w komentarzu pod postem konkursowym pokażesz ile godzin…

Posted by Dr Pepper Polska on Wednesday, 3 January 2018

 

Dostaliśmy blisko 4000 zgłoszeń, spośród których mieliśmy wybrać tylko 25 zawodników! Po dokonaniu selekcji przyszedł czas na konkretną rywalizację o miejsce w finałowej piątce, która będzie tworzyć oficjalny skład Dr Pepper’s Academy. Zawodnicy otrzymali od nas zapas Dr Peppera oraz sprzęt gamingowy. W trzech kolejnych etapach trenowali i doskonalili swoje umiejętności pod czujnym okiem Adama „destru” Gila, którego zaprosiliśmy do współpracy. Jego obecność jako trenera była dodatkowym atutem dla osób zafascynowanych e-sportem.

Zawodnicy rozgrywali mecze w kilkuosobowych drużynach, walcząc tym samym o miejsce w finale. Ostatecznie 5 graczy podpisało półroczny kontrakt z marką, tworząc pierwszy oficjalny zespół Dr Peppera.

Do komunikacji kampanii wykorzystaliśmy przede wszystkim fanpage Dr Pepper Polska. Informowaliśmy tam o rekrutacji do drużyny, kolejnych etapach rozgrywek a także publikowaliśmy treści bliskie graczom (często o charakterze kontekstowych memów).

 

Też tak masz? 👊🏻

Posted by Dr Pepper Polska on Saturday, 18 November 2017

 

Również na fanpage’u transmitowaliśmy mecze, w których zawodnicy w zespołach walczyli o przejście do kolejnych etapów akcji. Zorganizowaliśmy także dwa mecze pokazowe z popularnymi, odnoszącymi już sukcesy drużynami: Illuminari Gaming oraz Pride Talenct Academy.

 

Muzyka: Little Pens – XS Music ( La Petite Boîte à Musique)

 

WYNIKI KAMPANII

4000 zgłoszeń do akcji

zasięg to aż 647 963 osób

 

LIVE STREAMING

6 transmisji meczów na żywo

638 326 zasięgu

 107 752 wyświetleń