Dzielnica Wisła 2016

Jak bez moralizatorskiego tonu zachęcić odwiedzających tereny nad Wisłą do sprzątania po sobie? W jaki sposób dobierać partnerstwa, aby nie utracić wiarygodności?

Dzielnica Wisła to kontynuacja kampanii z 2015 roku, której celem było propagowanie idei wypoczynku nad czystą Wisłą. Zmianą w stosunku do poprzedniej odsłony akcji było rozszerzenie narracji o komunikowanie naturalnego charakteru rzeki. W nowej odsłonie mówiliśmy nie tylko „wyjdź na czystko i baw się dobrze”, ale także „szanuj naturę Wisły”!

W ramach Dzielnicy Wisła 2016 kontynuowaliśmy pracę u podstaw. Ponownie nad rzekę wyruszyli edukatorzy i edukatorki rozdający worki i popielniczki. Tym razem postawiliśmy aż dwa Punkty Wymiany odpadów na gadżety, gdzie za śmieci bywalcy nadwiślańskich miejscówek mogli otrzymać drewno na ogniska, kupony na atrakcje wodniackie oraz gadżety sponsorskie.

Podjęliśmy współpracę z aktywistami, klubokawiarniami i dużym biznesem. Naszą kampanię wsparły m.in.: Innogy, Żywiec Zdrój i MyTaxi, które przekazały do punktów wymiany gadżety: powerbanki, sadzonki drzew, wodę czy vouchery na darmowe przejazdy taksówkami.

Kampanię realizowaliśmy ramię w ramię z Komisją Klubową zrzeszającą przedstawicieli klubokawiarni z obydwu stron rzeki. Komisja zorganizowała festiwal Dzika Rzeka, w ramach którego przez tydzień nad Wisłą odbywały się pokazy, warsztaty i imprezy. Wszystko po to, aby uświadomić odwiedzającym, jak cenna jest Wisła dla Warszawy. Komisja zorganizowała także renowację starych koszy do segregacji śmieci, które po odnowieniu stanęły nad Wisłą. Dodatkowo, na potrzeby kampanii, na terenie Placu Zabaw uruchomiono Biuro Dzielnicy Wisła, które było otwarte dla interesantów od czwartku do niedzieli w godz. 10-18.

Kampania była na tyle głośna, że postanowili ją wesprzeć niezależni artyści. Wielkim sukcesem okazał się film „Z kamerą wśród śmieci” autorstwa Zespół Wespół. Spot z miejsca stał się viralem, zagościł w największych serwisach informacyjnych i zebrał fantastyczne recenzje. Nic dziwnego, w końcu „czytała Krystyna Czubówna”. ;)

 

 

Na tym nie poprzestaliśmy. Ponieważ każda szanująca się metropolia ma swojego superbohatera, uznaliśmy, że Warszawa także zasługuje na niezwykła postać. Idąc za ciosem, stworzyliśmy wideo z Wisławem w roli głównej – mścicielem z głębin rzeki, który całe życie poświęcił walce o czystą Wisłę. Spot również bił rekordy oglądalności i spotkał się z ciepłym przyjęciem odbiorców.

 

 

Równolegle do wszystkich powyższych działań prowadzona była komunikacja na FB. Dzięki współpracy z partnerami, zrobiliśmy użytek także z ich kanałów, co przełożyło się na zasięgi kampanii.

 

WYNIKI

od 15.07.16 do 21.08.16 zebrano ok. 22 600 odpadów

komunikacja na FB dotarła do 4 314 607 osób i wygenerowała 91 362 interakcji

ponad 3 000 000 wyświetleń spotów wśród unikalnych użytkowników

ponad 320 publikacji medialnych o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym