Dzielnica Wisła 2015

Jak zachęcić odwiedzających bulwary nad Wisłą do sprzątania po sobie? W jaki sposób zbudować poczucie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń? Czy o śmieciach można mówić w atrakcyjny sposób?

Głównym celem kampanii była zmiana zachowań użytkowników przestrzeni publicznej nad Wisłą. Aby to zrobić, powołaliśmy do życia nową 19 dzielnicę Warszawy. Dzielnicę bez burmistrza, w której porządku pilnują mieszkańcy. Każdy mógł włączyć się do akcji i dbać o czystość. Każdy mógł poczuć się gospodarzem Dzielnicy Wisła.

 

 

Główną osią komunikacji kampanii „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto!” był  fanpage, na którym zgromadziliśmy ponad 40 000 zaangażowanych fanów. W ramach akcji prowadziliśmy rozbudowane działania PR, działania terenowe nad samą Wisłą, nawiązaliśmy współpracę z warszawskimi stowarzyszeniami, takimi jak: Civis Polonus, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”. Do akcji spontanicznie włączyli się blogerzy, rysownicy, sportowcy i celebryci: Andrzej Rysuje, piłkarze Legii Warszawa, Radio Rock, właściciele niemal wszystkich klubokawiarni.

WYNIKI

2 100 000 zasięgu organicznego na Facebooku

1 500 wpisów na blogach i forach

84 000 000 odbiorców komunikatu „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto!”