Dzielnica Wisła

Jak zachęcić młodych ludzi odwiedzających tereny nad Wisłą do sprzątania po sobie? W jaki sposób zbudować poczucie współodpowiedzialności za wspólną przestrzeń? Czy da się mówić o problemie śmieci w atrakcyjny sposób, by zamiast moralizować zachęcać do współdziałania?

Głównym celem kampanii była zmiana zachowań użytkowników przestrzeni publicznej nad Wisłą. Aby to zrobić powołaliśmy do życia nową, 19 dzielnicę Warszawy. Dzielnicę bez burmistrza, w której porządku pilnują wszyscy mieszkańcy. Każdy mógł poczuć się gospodarzem Dzielnicy Wisła, włączyć się do akcji i dbać o czystość.

Główną osią komunikacji kampanii Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto! był  fanpage na FB, na którym zgromadziliśmy ponad 40 000 zaangażowanych fanów. W ramach akcji prowadziliśmy rozbudowane działania PR, działania terenowe nad samą Wisłą, nawiązaliśmy współpracę z warszawskimi stowarzyszeniami np. Civis Polonus, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”. Do akcji spontanicznie włączyli się blogerzy, rysownicy, sportowcy i celebryci. Andrzej Rysuje, piłkarze Legii Warszawa, Radio Rock, właściciele niemal wszystkich klubokawiarni.

WYNIKI:

2 100 000 zasięgu organicznego na Facebooku

1 500 wpisów na blogach i forach

84 000 000 odbiorców komunikatu ‚Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto!’