Kartka świąteczna – reklama własna

Jak przeprowadzić akcję świąteczną, łącząc przyjemne z pożytecznym? Jak odejść od klasycznej przesyłki z butelką wina na rzecz akcji pro bono? Jak dać klientom wpływ na to, co się dzieje w agencji?

Okres przedświąteczny to dla każdej szanującej się agencji gorący czas. Deadline goni deadline, a dodatkowo wszyscy chcą wyróżnić się podziękowaniami dla klientów za całoroczną współpracę. John Pitcher nie jest pod tym względem wyjątkiem.

 

Sztampowe wino, wełniany szalik, kartka z dalekiej Australii? To wszystko już było. A gdyby tak… odwrócić sytuację? Niech klienci coś dadzą od siebie. Nie nam, tylko potrzebującym – w końcu święta to najlepszy czas na takie inicjatywy, a my im w tym tylko pomożemy. I tak powstała idea gwiazdki od Johna Pitchera.

W siedzibie agencji postawiliśmy choinkę. Z pozoru zwykłą, niezwykłe za to były jej ozdoby. Na jej gałęziach znalazły się choinkowe lampki – każda z nich były przypisana do jednego klienta. Do wszystkich wysłaliśmy kartki z życzeniami i prośbą, aby weszli na naszą dedykowaną świąteczną stronę i pomogli nam rozświetlić świąteczne drzewko. Z poziomu przeglądarki każdy klient mógł włączyć lub wyłączyć swoją lampkę, a efekt jego działań był widoczny na livestreamie. Zadeklarowaliśmy, że za każdą zapaloną lampkę przekażemy na konto Polskiego Czerwonego Krzyża kwotę, za którą można kupić trzy ciepłe posiłki dla potrzebujących dzieci. Wystarczyło tylko jedno kliknięcie.

87 lampek zostało zapalonych na drzewku przez klientów i przyjaciół agencji

Za zebraną w wyniku akcji kwotę pieniędzy, Polski Czerwony Krzyż kupił 261 obiadów dla potrzebujących dzieci