Mr Jones Viasat Explorer

Czy da się wypromować program telewizyjny wykorzystując do komunikacji jedynie internet? Jak zwiększyć świadomość marki Viasat Explorer w grupie docelowej? Czy dzięki działaniom internetowym można bezpośrednio wpłynąć na wzrost oglądalności programu telewizyjnego?


Celem naszej kampanii była promocja nowego programu telewizyjnego Visat Explorer pt. „Biznes w potrzebie”. Format opiera się na postaci Petera Jonesa, światowego guru przedsiębiorczości, który ratuje upadające firmy przed bankructwem.

POSTANOWILIŚMY STWORZYĆ PRZERYSOWANĄ WERSJĘ TAJEMNICZEGO MR JONESA –

CZŁOWIEKA OD SPRAW BEZNADZIEJNYCH, CHUCKA NORRISA BIZNESU, BEZKOMPROMISOWEGO, KONTROWERSYJNEGO I SKUTECZNEGO.

Sięgnęliśmy po narzędzia najbardziej atrakcyjne dla grupy docelowej: filmy viralowe i memy. Trzy odważne i zabawne filmy przedstawiały Mr Jonesa w akcji, zmieniającego oblicza polskich biznesów: łysego właściciela zakładu fryzjerskiego, starszej pani prowadzącej publiczną toaletę i damy do towarzystwa.



W etapie teaserowym kampanii filmy ukazywały się na portalu Facebook i 3d vr glasses w serwisie YouTube bez informacji o programie telewizyjnym. Widzowie musieli uzbroić się w cierpliwość i czekać na premierę „Biznesu w potrzebie” na antenie Viasat Explorer. Dodatkowo, na kanale YT Polimaty pojawił się, stworzony we współpracy z nami, odcinek „Czas na zmiany”, który również odsyłał do premiery programu.

W etapie właściwym kampanii otwarcie komunikowaliśmy program „Biznes w potrzebie” i zachęcaliśmy do oglądania kolejnych odcinków. Publikowane przez nas odważne memy utrzymywały zaangażowanie fanów na profilu marki na wysokim poziomie i prowadziły do wzrostu oglądalności programu.
Kilkaset tysięcy internautów przekonało się, że dla Mr Jonesa nie ma biznesu, którego nie da się uratować, a Viasat Explorer to stacja dla ludzi ciekawych świata.

500 000 wyświetleń filmów viralowych, o 400 % więcej od zakładanych wyników!

Realizacja wskaźników kampanii o 8% wyższa od planowanych

Premierowy odcinek serii zgromadził przed telewizorami 44,5 tys. widzów. Średni wskaźnik dla stacji wynosi 2 128, a podczas trwania kampanii wyniósł aż 10 200