Mr Jones Viasat Explorer

Czy można wypromować program telewizyjny wykorzystując do komunikacji jedynie Internet? Jak zwiększyć świadomość marki Viasat Explorer w grupie docelowej?

Celem naszej kampanii była promocja nowego programu telewizyjnego Visat Explorer „Biznes w potrzebie”. Format opiera się na postaci Petera Jonesa, światowego guru przedsiębiorczości, który ratuje upadające firmy przed bankructwem. Postanowiliśmy stworzyć przerysowaną wersję tajemniczego Mr Jonesa – człowieka od spraw beznadziejnych, Chucka Norris biznesu, bezkompromisowego, kontrowersyjnego i skutecznego.

Sięgnęliśmy po narzędzia najbardziej atrakcyjne dla grupy docelowej: filmy viralowe i memy. Trzy odważne i zabawne filmy przedstawiały Mr Jonesa w akcji, zmieniającego oblicza polskich biznesów: łysego właściciela zakładu fryzjerskiego, starszej pani prowadzącej publiczną toaletę i damy do towarzystwa.

 



 

W etapie teaserowym kampanii filmy ukazywały się na portalu Facebook i w serwisie YouTube bez informacji o programie telewizyjnym. Widzowie musieli uzbroić się w cierpliwość i czekać na premierę „Biznesu w potrzebie” na antenie Viasat Explorer. Dodatkowo, na kanale YT Polimaty pojawił się, stworzony we współpracy z nami, odcinek „Czas na zmiany”, który również odsyłał do premiery programu.

W etapie właściwym kampanii otwarcie komunikowaliśmy program „Biznes w potrzebie” i zachęcaliśmy do oglądania kolejnych odcinków. Publikowane przez nas odważne memy utrzymywały zaangażowanie fanów na profilu marki na wysokim poziomie i prowadziły do wzrostu oglądalności programu.

Kilkaset tysięcy internautów przekonało się, że dla Mr Jonesa nie ma biznesu, którego nie da się uratować, a Viasat Explorer to stacja dla ludzi ciekawych świata.

WYNIKI

500 000 wyświetleń filmów viralowych, o 400% więcej od zakładanych wyników

realizacja wskaźników kampanii o 8% wyższa od planowanych

premierowy odcinek zgromadził przed telewizorami 44 500 widzów

średni wskaźnik dla stacji wynosi 2 128, a podczas trwania kampanii wyniósł aż 10 200