Nie rób dymu

Jak spokojnie i konstruktywnie  mówić o temacie tak drażliwym, jak SMOG? Jak odciąć się od konfliktów i sporów, a zająć rzetelną edukację „ponad podziałami? Wreszcie, jak sprawić, żeby ludzie nie robili dymu?

W Polsce jest coraz większy problem smogu. Celem kampanii NIE RÓB DYMU było pokazanie posiadaczom kominków, że ich codzienne decyzje mają wpływ na jakość powietrza, a drewnem można palić ekologicznie, efektywnie i ekonomicznie.

Na początku kampanii przeprowadziliśmy badania opinii publicznej, których wyniki okazały się zatrważające. 40% respondentów przyznało, że nie wie na czym polega zjawisko niskiej emisji, a 20% z nich pozytywnie odnosi się do palenia śmieci, uznając je z wyraz przedsiębiorczości, oszczędności i zachowania proekologicznego.

Postawiliśmy na edukację! Uczyliśmy Polaków ekologicznego, efektywnego i ekonomicznego palenia w piecach opalanych drewnem.  Podjęliśmy współpracę z ekspertami, którzy przeprowadzili badania emisyjności drewna i na ich podstawie opracowali raport „Wpływ drewna jako paliwa opałowego na jakość powietrza w Polsce”.

Prowadziliśmy nieustające działania komunikacyjne – docieraliśmy do środowisk akademickich, samorządowców, firm produkujących kominki oraz organizacji pozarządowych, które zajmują się problemem smogu w Polsce. Zainicjowaliśmy  dialog ponad podziałami. Pisały o nas zarówno branżowe, jak i mainstreamowe media. Celem była szeroka edukacja oraz wypracowanie rozwiązań legislacyjnych.

Stworzyliśmy stronę kampanii, na której obalaliśmy mity związane z ogrzewaniem drewnem. Fanpage NIE RÓB DYMU stał się głównym kanałem komunikacji z ludźmi, którym bliski był problem jakości powietrza oraz takimi, którzy od lat ogrzewają drewnem domy i nie mieli świadomości na temat ekologicznych metod palenia drewnem.

Jako, że skuteczna edukacja powinna mieć lekką i przystępna formę, stworzyliśmy zabawne spoty, w których prawdziwy drwal i badacz sprawdzali, jak najlepiej palić drewnem.

WYNIKI KAMPANII

Dotarliśmy do ponad 7 000 000 osób na FB

Nasze filmy obejrzało 1 049 884 osób

Nasza kampania dotychczas pojawiła się 180 razy w mediach

Wartość reklamowa kampanii to 468 353 PLN