PCK – Zbędne Kalorie

Jak zwrócić uwagę na problem niedożywionych dzieci w Polsce? Jak pokazać, że podczas gdy jedni martwią się, że jedzą za dużo – inni zwyczajnie nie mają co jeść? Jak połączyć te dwa tak inne światy, a efekt przemienić w ciepłe posiłki dla niedożywionych dzieci?

Niemożliwe? Nic z tego!
Naszą aplikację Zbędne Kalorie skierowaliśmy do mieszkanek dużych miast, które na co dzień walczą z pokusami w postaci zbędnych kalorii. Skłoniliśmy je, żeby przemieniały niepożądane posiłki w ciepłe dania dla dzieci.

POLSKI CZERWONY KRZYŻ OPIEKUJE SIĘ PONAD 600 000 NIEDOŻYWIONYCH DZIECI W POLSCE

Datki na ciepłe posiłki zbierał za pomocą smsów. Niestety efekty były marne. Może dlatego, że ciężko na co dzień pamiętać o pomocy najsłabszym. A nawet jak już chcemy zrobić coś dla innych, najczęściej nie pamiętamy numeru, pod który należy wysłać odpowiedni sms.

I tu z pomocą przychodziła aplikacja Zbędne Kalorie. Przeznaczona była ona dla osób na diecie, które potrzebowały dodatkowej motywacji w walce z nagłą ochotą na ciastko, pizzę albo wieczorną przekąskę. Ilekroć pojawiała się pokusa, z menu aplikacji należało wybrać właściwą dla pokusy kategorię i kliknąć „Zwalczam pokusę”. Zwycięstwo było zapisywane w kalendarzu aplikacji, a użytkownik otrzymywał gratulacje i sugestię przekazania swoich zbędnych kalorii Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Jeśli użytkownik wyrażał zgodę – aplikacja wyświetlała ekran edycji SMS-a, w którym wszystkie pola były wypełnione – nie trzeba było pamiętać numeru – wystarczyło kliknąć „OK”. Wtedy wysyłany był sms z pomocą, a aplikacja odtwarzała plik dźwiękowy z podziękowaniami nagranymi przez jedną z kilkunastu znanych i szanowanych osób, które wsparły akcję (m. in. Krystyna Janda, Dorota Wellman, Cezary Pazura, czy Kayah)


Aplikację stworzyliśmy z własnej inicjatywy, a dostępna była na systemach Android oraz IOS.
Jej rozpowszechnianie nie było wsparte żadnym budżetem, ale użytkownicy mediów społecznościowych chętnie podłapali ideę i sami ją promowali. O Zbędnych Kaloriach pisały branżowe pisma oraz opiniotwórczy blogerzy. Tematem zainteresowała się telewizja i radio.

Landing_Page_PCK

W ciągu 3 tygodni ilość wysyłanych smsów wzrosła o ponad 75%

Aplikacje ściągnęło ponad 6000 osób