Vigor!Up – UpMot

Jak stworzyć spójną, angażującą kampanię, która połączy różne kanały? Jak skutecznie wciągnąć odbiorców w interakcję nie tworząc konkursu z nagrodami? Czym jest prawdziwy real time marketing?

Głównym celem kampanii było odmłodzenie marki i zmiana jej pozycjonowania. Aby go osiągnąć postawiliśmy na walkę z „niechciejami”.

Czym są „niechcieje”? To takie wredne chochliki, które przeszkadzają ludziom w działaniu. Szukaliśmy ich na Tweeterze w wypowiedziach grupy docelowej i kiedy tylko taki „niechciej” się pojawiał, np. w formie wpisu „nie chcę mi się sprzątać”, z miejsca motywowaliśmy zarażoną osobęJ Pomagał nam w tym Michał Kempa. Stworzyliśmy z nim serię dedykowanych filmów, które odpowiadały na najczęściej pojawiające się rodzaje „niechciejów”. Kiedy ktoś narzekał na TT, mógł być pewien, że za chwilę pod jego wpisem pojawi się film z Kempą w roli głównej bo wszystko działo się w czasie rzeczywistym!

Jednocześnie dla tych użytkowników, którzy chcieliby zmotywować kogoś znajomego lub dodać sobie wigoru stworzyliśmy generator motywatorów, który osadziliśmy na  stronie Vigor Up. Udostępniliśmy użytkownikom bazę słów i zwrotów Michała Kempy, z których mogli własnoręcznie układać motywujące i, co istotne, zabawne zdania. Po zakończeniu edycji użytkownik otrzymywał pełny, spersonalizowany filmik motywujący, który mógł udostępnić znajomemu. Co ważne, w zabawie nie było żadnej marchewki! Zero nagród!

Aby dotrzeć do młodszego grona odbiorców postawiliśmy na niestandardowy przekaz. Kolejny film z Michałem dostosowany był do Youtube’a i wykorzystywał standardowe umieszczenie przycisku „Pomiń”. Jeśli nie chce Ci się oglądać reklamy możesz ją pominąć (klikając „Pomiń Reklamę”), albo możesz nagrać własny film z naszym bohaterem w roli głównej klikając w odpowiedni button osadzony na video.

Facebook był bardzo ważnym kanałem wsparcia całej akcji. Wiedząc o tym, ze blisko 90% konsumentów korzysta z Facebooka za pomocą telefonów komórkowych postawiliśmy na format, który jest emitowany tylko na smartfonach. Za pomocą formatu Canvas w kilku krokach pokazywaliśmy odbiorcom, jak łatwo mogą stworzyć swoje własne filmy motywujące.

WYNIKI

Film z Michałem Kempą na YouTube obejrzano 600 000 razy

Użytkownicy stworzyli blisko 4 000 motywujących filmów, które łącznie były obejrzane ponad 6 000 razy

Tweety marki wyświetliły się 1,3 mln razy, a blisko 80% wzmianek na Twitterze miało pozytywny sentyment

Vigor Up! awansował do TOP5 na rynku multiwitamin