Syrenki Narodowe

W jaki sposób wypromować Warszawę jako gospodarza Euro2012 wśród fanów piłki nożnej z 15 krajów? Czy można stworzyć angażującą komunikację w kilkunastu językach? Jak przybliżyć topografię miasta kibicom odwiedzającym stolicę?

syrenki-iphones

ROZWIĄZANIEM OKAZAŁO SIĘ

WYKORZYSTANIE LEGENDARNEJ SYRENKI

Osią działań stał się profil FB Fall in Love with Warsaw. Za jego pośrednictwem prowadzona była komunikacja we wszystkich 14 językach krajów uczestniczących w Euro2012.
W pierwszym etapie kampanii uruchomiliśmy dwie aplikacje. Pierwsza umożliwiała wirtualny spacer po atrakcjach Warszawy w towarzystwie pięknej dziewczyny, będącej uosobieniem warszawskiej Syrenki. Dzięki mechanizmowi personalizacji każdy użytkownik mógł poczuć się jak główny bohater opowieści.

Zaciągnięte dane profilowe pojawiały się w trakcie filmu i swimsuits uzupełniały opowieść.
Druga aplikacja pozwalała na stworzenie pomnika Syrenki. Nie jednego, a piętnastu! Fani każdej z drużyn biorących udział w turnieju mogli stworzyć własną wersję Syrenki Narodowej. Wgrywając swoje zdjęcie profilowe tworzyli flagę narodową, umieszczoną na pomniku. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu internautów stworzyliśmy 15 Syrenek Narodowych oddających ducha Euro2012.

03_widok_po_obrocie1_v2
W drugim etapie kampanii przyszedł czas na Bitwę o miejsca. Zadaniem kibiców było wybranie odpowiedniej lokalizacji dla stworzonych Syrenek Narodowych. Dzięki wykorzystaniu Google Street View dziesiątki tysięcy fanów piłki odbywało wirtualne spacery po stolicy Polski.

To jeszcze nie koniec. Dzień przed meczem otwarcia prawdziwe pomniki Syrenek Narodowych, ozdobione zdjęciami kibiców trafiły na ulice Warszawy!

Syrenki stworzone przez internautów, w przestrzeni publicznej wywołały tak duży entuzjazm, że ponownie trafiły online w postaci zdjęć, postów, komentarzy.

45 000 fanów profilu z całego świata

ZAANGAŻOWANYCH W INTERKCJĘ

Przełożenie działań online

W PRZESTRZEŃ MIEJSKĄ

Zainteresowanie mediów

POLSKICH I ZAGRANICZNYCH