Syrenki Narodowe

W jaki sposób wypromować Warszawę jako gospodarza Euro 2012 wśród fanów piłki nożnej z 15 krajów? Jak przybliżyć topografię miasta kibicom odwiedzającym stolicę?

Rozwiązaniem okazało się wykorzystanie legendarnej Syrenki.

Osią działań stał się profil FB Fall in Love with Warsaw. Za jego pośrednictwem prowadzona była komunikacja we wszystkich 14 językach krajów uczestniczących w Euro 2012.

Na starcie kampanii uruchomiliśmy dwie aplikacje mobilne. Pierwsza umożliwiała wirtualny spacer po atrakcjach Warszawy w towarzystwie pięknej dziewczyny, będącej uosobieniem warszawskiej Syrenki. Dzięki mechanizmowi personalizacji, który pozwalał na zaciągnięcie danych z profilu, każdy użytkownik mógł poczuć się jak główny bohater opowieści.

Druga aplikacja umożliwiała stworzenie pomnika Syrenki. Nie jednego, a piętnastu! Fani każdej z drużyn biorących udział w turnieju mogli stworzyć własną wersję Syrenki Narodowej. Wgrywając swoje zdjęcie profilowe tworzyli flagę narodową, umieszczoną na pomniku. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu internautów stworzyliśmy 15 Syrenek Narodowych oddających ducha Euro 2012.

03_widok_po_obrocie1_v2
W drugim etapie kampanii przyszedł czas na Bitwę o miejsca. Zadaniem kibiców było wybranie odpowiedniej lokalizacji dla stworzonych Syrenek Narodowych. Dzięki wykorzystaniu Google Street View dziesiątki tysięcy fanów piłki odbywało wirtualne spacery po stolicy Polski.

To jeszcze nie koniec. Dzień przed meczem otwarcia prawdziwe pomniki Syrenek Narodowych, ozdobione zdjęciami kibiców, trafiły na ulice Warszawy!

 

 

Syrenki stworzone przez Internautów, w przestrzeni publicznej wywołały tak duży entuzjazm, że ponownie trafiły do świata online – w postaci zdjęć, postów, komentarzy.

 

WYNIKI

45 000 fanów na FB

przełożenie działań online w przestrzeń miejską

zainteresowanie mediów polskich i zagranicznych