Zgazu Tanoga

Jak przeprowadzić kampanię społeczną bez moralizatorskiego tonu? W jaki sposób mówić, aby osiągnąć zamierzony efekt? Jak zrobić film, który z miejsca staje się viralem?

Głównym celem kampanii była zmiana postaw kierowców w wieku 18-24 lata. Przyczyną ponad 40% spośród wszystkich wypadków spowodowanych przez kierowców z tej właśnie grupy wiekowej jest nadmierna prędkość. Grupa docelowa kampanii była bardzo krytyczna wobec wszelkich nakazów i zakazów, nie wierzyła także w ewidentne przekazy promocyjne. Mając na uwadze specyfikę TG, nie chcieliśmy robić kolejnej nudnej kampanii opartej na moralizatorstwie, ani też epatować brutalnymi scenami. Zamiast tego postawiliśmy na humor!

 

 

Zrealizowany przez nas spot promowaliśmy na fanpage’u „Włącz Myślenie”. Udostępniony został także przez partnerów Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wysłaliśmy kreatywny mailing do liderów opinii aktywnych w kanałach SM, m.in. do osób związanych ze sportami motorowymi, pasjonatów motoryzacji, youtuberów. Aby zwiększyć zasięg akcji, w ramach działań PR-owych wysłaliśmy notkę prasową do mediów tematycznych i lajfstajlowych.

 

WYNIKI 

3 500 000 wyświetleń spotu w różnych kanałach

1 500 000 osób zetknęło się z wypowiedziami o kampanii w social media

50 000 interakcji

91,4% wypowiedzi o kampanii było pozytywnych