Zgazu Tanoga

Jak przeprowadzić kampanię społeczną bez moralizatorskiego tonu? W jaki sposób mówić, aby osiągnąć zamierzony efekt? Jak zrobić film, który z miejsca staje się viralem?

Głównym celem kampanii była zmiana postaw kierowców w wieku 18-24 lata. Przyczyną ponad 40% spośród wszystkich wypadków spowodowanych przez kierowców z tej właśnie grupy wiekowej jest nadmierna prędkość. Grupa docelowa kampanii była bardzo krytyczna wobec wszelkich nakazów i zakazów, nie wierzyła także w ewidentne przekazy promocyjne. Mając na uwadze specyfikę TG, nie chcieliśmy robić kolejnej nudnej kampanii opartej na moralizatorstwie, ani też epatować brutalnymi scenami. Zamiast tego postawiliśmy na humor!

Zrealizowaliśmy spot i umieściliśmy go na fanpage’u „Włącz Myślenie”. Udostępniony został także przez partnerów Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wysłaliśmy kreatywny mailing do liderów opinii aktywnych w kanałach SM, m.in. osób związanych ze sportami motorowymi, pasjonatów motoryzacji, youtuberów, etc. W celu zwiększenia zasięgu, w ramach działań PR’owych, wysłaliśmy także notkę prasową do mediów tematycznych i lajfstajlowych. W celu stworzenia spójnego przekazu i utrwalenia go przez okres kampanii (3 tygodnie), prowadziliśmy na fanpage’u komunikację odwołującą się do akcji.

WYNIKI (STAN NA LISTOPAD 2015):

3 500 000 wyświetleń spotu w różnych kanałach

1 500 000 osób zetknęło się z wypowiedziami o kampanii w Social Media

50 000 interakcji

91,4% wypowiedzi o kampanii było pozytywnych