Nie rób dymu

Jak spokojnie i konstruktywnie mówić o temacie tak drażliwym jak SMOG? Jak sprawić, żeby ludzie nie robili dymu?

Problem smogu jest coraz większy w Polsce. Celem kampanii NIE RÓB DYMU było pokazanie posiadaczom kominków, że ich codzienne decyzje mają wpływ na jakość powietrza, a drewnem można palić ekologicznie, efektywnie i ekonomicznie.

Na początku kampanii przeprowadziliśmy badania opinii publicznej, których wyniki okazały się zatrważające. 40% respondentów przyznało, że nie wie na czym polega zjawisko niskiej emisji, a 20% z nich pozytywnie odnosi się do palenia śmieci, uznając je z wyraz przedsiębiorczości, oszczędności i troski o środowisko.

Postawiliśmy na edukację! Uczyliśmy Polaków ekologicznego, efektywnego i ekonomicznego palenia w piecach opalanych drewnem. Podjęliśmy współpracę z ekspertami, którzy przeprowadzili badania emisyjności drewna i na ich podstawie opracowali raport „Wpływ drewna jako paliwa opałowego na jakość powietrza w Polsce”.

Prowadziliśmy nieustające działania komunikacyjne – docieraliśmy do środowisk akademickich, samorządowców, firm produkujących kominki oraz organizacji pozarządowych, które zajmują się problemem smogu w Polsce. Zainicjowaliśmy dialog ponad podziałami. Pisały o nas zarówno branżowe, jak i mainstreamowe media.

Stworzyliśmy stronę kampanii, dzięki której obalaliśmy mity związane z ogrzewaniem drewnem. Fanpage NIE RÓB DYMU stał się głównym kanałem komunikacji z ludźmi, którym bliski był problem jakości powietrza oraz takimi, którzy od lat ogrzewają drewnem domy i nie mieli świadomości na temat ekologicznych metod palenia drewnem.

Jako że skuteczna edukacja powinna mieć lekką i przystępna formę, stworzyliśmy zabawne spoty, w których prawdziwy drwal i badacz sprawdzali, jak najlepiej palić drewnem.

 

 

WYNIKI

dotarliśmy do ponad 7 000 000 osób na FB

nasze filmy obejrzało 1 049 884 osób

kampania dotychczas pojawiła się 180 razy w mediach

wartość reklamowa kampanii to 468 353 PLN