Vigor UP! – UpMot
Jak stworzyć angażującą kampanię, która połączy różne kanały? Jak skutecznie wciągnąć odbiorców w interakcję, nie tworząc konkursu z nagrodami? Czym jest prawdziwy real time marketing?
Głównym celem kampanii było odmłodzenie marki i zmiana jej pozycjonowania. Aby go osiągnąć, postawiliśmy na walkę z „niechciejami”.
Czym są „niechcieje”? To takie wredne chochliki, które przeszkadzają ludziom w działaniu. Przy pomocy narzędzi do monitoringu internetu szukaliśmy ich na Twitterze. Kiedy tylko taki „niechciej” się pojawiał, np. w formie wpisu „nie chcę mi się sprzątać”, z miejsca motywowaliśmy zarażoną osobę. Wszystko działo się w czasie rzeczywistym! Pomagał nam w tym znany stand-uper Michał Kempa. Stworzyliśmy z nim serię dedykowanych filmów, które odpowiadały na najczęściej pojawiające się rodzaje „niechciejów”.
Jednocześnie dla tych użytkowników, którzy chcieliby zmotywować kogoś znajomego lub dodać sobie wigoru, stworzyliśmy generator motywatorów. Osadziliśmy go na stronie Vigor UP!. Udostępniliśmy użytkownikom bazę słów i zwrotów Michała Kempy, z których mogli własnoręcznie układać motywujące i, co istotne, zabawne zdania. Po zakończeniu edycji użytkownik otrzymywał spersonalizowany filmik motywujący, który mógł udostępnić znajomemu. Co ważne, w zabawie nie było żadnej marchewki! Zero nagród!
Aby dotrzeć do młodszego grona odbiorców, postawiliśmy na niestandardowy przekaz. Kolejny film z Michałem dostosowany był do Youtube’a i wykorzystywał standardowe umieszczenie przycisku „Pomiń”. Jeśli nie chce Ci się oglądać reklamy, możesz ją pominąć (klikając „Pomiń Reklamę”) albo możesz nagrać własny film z naszym bohaterem w roli głównej klikając w odpowiedni button osadzony na video.
Facebook był bardzo ważnym kanałem wsparcia całej akcji. Wiedząc, że blisko 90% grupy docelowej korzysta z Facebooka za pomocą telefonów komórkowych, postawiliśmy na format, który jest emitowany tylko na smartfonach. Za pomocą formatu Canvas w kilku krokach pokazywaliśmy odbiorcom, jak łatwo mogą stworzyć swoje własne filmy motywujące.
WYNIKI
film z Michałem Kempą na YouTube obejrzano 600 000 razy
użytkownicy stworzyli blisko 4000 motywujących filmów, które łącznie były obejrzane ponad 6000 razy
tweety marki wyświetliły się 1 300 000 razy, a blisko 80% wzmianek na Twitterze miało pozytywny sentyment
Vigor Up! awansował do TOP5 na rynku multiwitamin